Kalite Politikası
23 Ekim 2024

 

                                                                                                                                                     KALİTE POLİTİKAMIZ

 

 

ü  Şereflikoçhisar Devlet Hastanesi Kalite Yönetim Sistemi, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları ve uymakla yükümlü olduğumuz yasal mevzuatlar kapsamında standartlara uygun şekilde çalışarak sistemin sürekli iyileştirilmesini sağlamak, başta üst yönetim olmak üzere, tüm çalışanların sorumluluğundadır.

 

ü  Kurumumuzda Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları tüm birimler ve tüm çalışanlar tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda, tüm çalışanların Kalite Yönetimi ve kalite iyileştirmeleri konularında bilgi sahibi olmaları için sürekli eğitimler düzenlenerek uygulanır. Çalışanların kalite çalışmalarına katılımı teşvik edilir. Standart ve güncel rehberleri takip ederek kaliteli sağlık bakım hizmeti sunmak ve çalışanlarımızı sahada  standartlara bağlı olarak sürekli kendini yineleyen dinamik bir ekip ile bakım hizmetlerini sürekli geliştirmeye açık bir alan sağlamak

 

 

ü  Hasta memnuniyet düzeylerini düzenli aralıklarla ölçmek ve gereken iyileştirmeleri yapmak.  Hastanemizin sunmuş olduğu tüm tanı, teşhiş ve tedavi hizmetlerinde, hasta ve çalışan merkezli, güvenli  bir ortam oluşturan, bütüncül bir yaklaşım ile, standartlara uygun, sürekli geliştirme ve iyileştirme çalışmalarına açık, hasta ve hasta yakınlarına yönelik tüm eğitim ihtiyaçlarına ortak bir kurumsal dil ile cevap vermeyi hedefleyen ve bakımda en iyiye ulaşmak yolunda bütüncül tıbbi bakım hizmetleri sunmak.

 

ü  İş Sağlığı ve güvenliği hizmetlerin de yönetmeliklere uygun faaliyet göstermek, hasta ve çalışan güvenliğini en üst düzeyde korumak adına önlemleri almak ve güvenilir bir çalışma ortamı sağlamak.  Kurum içerisinde sürekli olarak yapılan yıllık eğitim planlarına uyum sağlamak, çalışanların eğitimlere katılımını teşvik etmek, sertifikasyon ve dış eğitim faaliyetlerini destekleyerek kurum içinde ki eğitim faaliyetlerini sahada yansıtmak . Çalışanların öneri dilek şikayetlerini takip etmek, çalışan temsilcileri ve birim sorumluları ile ortak çalışmaları sağlamak ve sorunlar karşısında gerekli iyileştirme çalışma faaliyetlerini sürdürmek.

 

ü  Bilgi güvenliği yönetim sistemi ile ilgili tüm gerekli tedbirleri uygulamak, risklere yönelik gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak.  Süreçlerden kaynaklanan tüm istenmeyen olaylara yönelik kök neden analizi ve düzeltici ve iyileştirici faaliyetleri sürdürmek.  Kurumumuz misyon ve vizyon değerlerini ön planda tutarak; sürekli standart ve yenilikleri takip etmeyi amaçlayan ve bu yönde kurum olarak kendimizi geliştirme faaliyetlerini sürdürmek, bakım hizmetinde en üst düzeye ulaşmak ve verilen her hizmette standartlara uygun sağlık hizmeti vermeyi taahhüt etmekteyiz

                         Kalite Yönetim Sisteminin Faydalar,

§  Hasta odaklı hizmet sunumu

§  Daha az hasta/hasta yakını – çalışan şikâyetleri

§  Kaynakların optimum kullanımı

§  Sağlıklı bilgi akışı

§  Yönetim kolaylığı

§  Kaliteli hasta bakımı sağlamak

§  Kaliteyi geliştirmek ve iyileştirmek için personelde liderlik bilincinin oluşması

§  Sürekli iyileştirmeyi sağlamak

§  Eğitim çalışmalarının sürekliğinin sağlanması,

§   Maliyet ve zamandan tasarruf